Kako razviti pobjedničku B2B strategiju brenda u jednostavnim koracima
Ako posjedujete B2B tvrtku i radite pod dojmom da je identitet robne marke bitan samo za B2C tvrtke, čeka vas iznenađenje.
Uz veću zasićenost digitalnog tržišta, 77% B2B lidera vjeruje da je markiranje ključno za rast njihove tvrtke. Da biste se probili kroz buku, morate razviti identitet robne marke koji humanizira vaše poslovanje, uključuje vašu ciljanu publiku, potiče lojalnost kupaca i na kraju povećava vašu organizaciju.
Tajni sastojak toga je moćna B2B strategija brenda .
Raščlanjivanje pojma: strategija marke
Strategija marke holistički je pristup koji definira tko ste, kome služite, što radite i što cijenite. Obuhvaća različite elemente marke kao što su identitet marke, glas, narativ, vizija, izjave o misiji te poslovni ciljevi i ciljevi.
Svako B2B poduzeće koje nastoji izgraditi uspješnu tvrtku mora dati prioritet jakim B2B strategijama izgradnje robne marke .
Nakon postavljanja ključnih ciljeva, vlasnici tvrtki mogu poduzeti korake prema njihovom ostvarenju i pratiti njihov napredak. B2B strategija svijesti o robnoj marki dodatno osigurava da svaki tim u tvrtki radi u pravom smjeru i podržava dosljednu marku. Važno je napomenuti da je dosljedan imidž brenda ključan za uspostavljanje vjerodostojnosti, izgradnju povjerenja i podizanje svijesti o brendu.
Korak po korak vodič za razvoj B2B strategije brenda
Pogledajmo što je potrebno za izgradnju robne marke:
Izrecite svoje ciljeve i svrhu
Svaki brend ima skup osnovnih načela i uvjerenja koje nosi kroz svoje postojanje na tržištu kako bi pružio kohezivno i dosljedno iskustvo. Nadalje osigurava da je vaš brend lako i brzo prepoznatljiv u svim marketinškim kanalima.
Uzimajući to u obzir, ne možete uspostaviti B2B strategiju svijesti o brendu bez razjašnjenja što vaš brend želi postići i zašto vaš brend postoji. Vaši ciljevi mogu biti kvalitativni, poput stvaranja reputacije istaknute agencije za oglašavanje, ili kvantitativni, poput povećanja prihoda od 5 milijuna USD.
Vaša je svrha, s druge strane, vaš poseban razlog postojanja. Kakav utjecaj vaš brend želi stvoriti u svijetu?
U današnje vrijeme, prema istraživanju Ipsosa , potrošači B2B ili B2C industrije traže brend koji je vođen svrhom, točnije, usklađen je s njihovim vrijednostima.
Definirajte osobu idealne publike
Definiranje idealne osobe publike jedan je od bitnih koraka u B2B strategijama izgradnje robne marke . To vam olakšava prilagođavanje sadržaja marke, poruka, pa čak i razvoja proizvoda, kao i marketinških kampanja, kako biste zadovoljili specifična ponašanja, brige i potrebe članova vaše ciljane publike.
U B2B, idealna osoba bit će dionik koji je ovlašten za donošenje odluka o kupnji u organizaciji ili instituciji s kojom želite poslovati.
Budući da je u odboru za kupnju B2B poduzeća uvijek uključeno više od jednog dionika, uključujući glavnog izvršnog direktora, financijskog savjetnika i direktora, vaš fokus mora biti razumijevanje svakog profila. Važno je otkriti detaljne i relevantne informacije o svakom donositelju odluka, uključujući njihovu ulogu u odboru za kupnju, potrebe, želje i brige.
Izgradite osobnost robne marke s kojom će se vaša publika povezati
Sjajni brendovi, bilo B2C ili B2B, imaju posebnu osobnost koja unosi ljudskost u vaše poslovanje i potiče dublje odnose s kupcima.
Jednostavno rečeno, osobnost vašeg brenda ljudske su karakteristike povezane s vašim poslovanjem.
Sjajno polazište za uspostavljanje jake osobnosti je da se zapitate kako bi vaš brend bio definiran kao osoba. Hoće li biti ozbiljni i iskreni ili su pustolovni i odvažni?
Kao takvu, uzmite u obzir osobu publike kada definirate osobnost marke. Razmislite o vrsti marke s kojom će vaša publika biti uzbuđena. Hoće li ih privući otmjena i sofisticirana marka ili nešto razigrano?
Osobnost B2B brenda definirana je vizualnim izgledom vašeg brenda, koji se sastoji od logotipa, boja, fontova i fotografije u kombinaciji s glasom i tonom koji se koriste u marketinškim komunikacijama.
Stvorite uvjerljivu priču o robnoj marki
Priča o robnoj marki ključna je građevna jedinica za stvaranje snažnog i dopadljivog imidža marke. To je sažeta, lucidna i pojednostavljena priča koja služi kao osnova za marketing i komunikacije B2B tvrtke.
Nemojte to smatrati nekom vrstom skripte koju treba reproducirati u petlji sa svakim komunikacijskim naporom, već radije okvirom za razmjenu poruka koji vaš marketinški tim tumači i komunicira, prema potrebi.
Što je najvažnije, priča mora biti uokvirena imajući na umu vašu ciljanu publiku: pomažući im da vizualiziraju sebe u pripovijesti. To će izgraditi afinitet kod vaše ciljane publike i njegovati nezaboravan imidž robne marke.
Pogledajte Mailchimp, koji ima ogroman odjeljak posvećen odražavanju priča kupaca u člancima, podcastovima i filmovima koji su dodatno osnaženi pričom osnivača. Zajedno, oni pokazuju da je tvrtka strastvena prema malim poduzećima i da je razvila alat koji im pomaže u natjecanju s velikim imenima na tržištu.
Strateški pozicionirajte svoju robnu marku na tržištu
B2B pozicioniranje brenda proces je pozicioniranja vašeg poslovanja u svijesti potrošača.
Zanimljivo je da mnoge marke imaju sažetak pozicioniranja koji opisuje što njihova tvrtka radi i koje vrijednosti donosi tržištu ili kupcima.
Prilikom pozicioniranja vašeg brenda, dio procesa također uključuje diferenciranje vašeg poslovanja od izravne konkurencije. To pomaže vašoj publici da vas smatra boljom opcijom od drugih tvrtki u vašoj niši.
Neki od načina da pozicionirate svoju marku na tržištu su
- Kvaliteta usluge: Istaknite kvalitetu svoje usluge, osobito ako je cijena visoka, kako biste obavijestili klijente da je to opravdano visokom razinom skrbi koju nudite zauzvrat.
- Pogodnost: S ovim B2B pozicioniranjem robne marke možete pokazati zašto je vaše poslovanje praktičnije od drugih, bilo da je to zbog dizajna proizvoda, jednostavnosti korištenja ili bilo koje druge značajke.
- Problem i rješenje: Rješava li vaš proizvod određeni problem? U tom slučaju pozicionirajte svoj B2B brend kao moćnog pružatelja rješenja tako da se vaša slika odmah pojavi u umu publike u vezi s tim određenim problemom.
Zamotavanje
Sjajan identitet robne marke postavlja temelje za uspješno brendiranje i marketing. Osigurava da svaki aspekt koji je uključen u vaš poslovni razvoj i rast radi prema zajedničkim ciljevima i postavljanju dugoročnog uspjeha. Nagrade dobro definirane B2B strategije marke , s druge strane, su brojne, a ako se pravilno provede, izgradit će pozitivan imidž marke i trajne odnose koji će izdržati test vremena!